سهام بورس تهـران از هفته آینده بیمـه می‌شود
نوشته شده توسط : iyem

'علی صالح‌آبادی' گفت : براساس جلسه عصر دوشنبه شورای عالی بورس با حضور '‌سید شمس الدین حسینی 'وزیر امور اقتصادی و دارایی ،مقرر شد طرح بیمه كردن سهام شركت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادر تهران از هفته آینده اجرایی شود .

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از بورس ، وی افزود: اولویت اجرایی اول این طرح، 30 شركت‌ برتر بورس خواهد بود، اما اجرای این طرح برای سایر شركـت‌ها نیز امكان‌پذیر است.

سخنگوی سازمان بورس در تشریح جزئیات این مصوبه گفت: براساس این طرح، اختیار فروش تبعی برای سهام به صورت روزانه ازسوی سهامداران عمده در بورس اوراق بهادار فروخته می‌شود، به این ترتیب، سهامداران با در اختیار داشتن سهم و اختیار فروش سهم مذكور می‌توانند سهم خود را براساس قیمت مندرج در اختیار فروش، بیمه نموده و با اعمال اختیار فروش، ریسك احتمالی ناشی از افت قیمت سهام را مدیریت كنند.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح، سهامدار عمده نیز متعهد می‌گردد تا براساس قیمت اعمال تعیین شده در شرایط اختیار فروش كه بالاتر از قیمت روز سهم و حداقل به میزان سود روزشمار اوراق مشاركت خواهد بود، در سررسید با دارندگان این اختیارات تسویـه نماید.

رییس سازمان بورس با اشاره به اینكه این طرح براساس اعتقاد سهامداران عمده به سهام شركت‌های تحت كنترل خود و به درخواست بسیاری از شركت‌های سرمایه‌گذاری و هلدینگ و همچنین سرمایه‌گذاران، تدوین و به تصویب شورای عالی بورس رسید، افزود: اجرای این طرح نقش موثری در مدیریت ریسك سرمایه‌گذاری در بورس، اطمینان‌بخشی به سهامداران و ایجاد جذابیتی فراتر از بازار پول برای بازار سرمایه خواهد داشت و از این رو، تحولی اساسی در نحوه اداره بازار اوراق بهادار به شمار می‌رود.

سخنگوی سازمان بورس ادامه داد از دیگر مزایای طرح این است كه سرمایه‌گذاران بازار سهام با داشتن این اختیار فروش، ضمن آنكه از كسب حداقل سود معادل اوراق مشاركت اطمینان پیدا می‌كنند، می‌توانند به كسب سودهای بیشتر ناشی از افزایش قیمت سهام در آینده امیدوار باشند، زیرا ابزار جدید، ضمن آنكه كسب سود حداقلی را تضمین می‌كند، مانعی برای كسب سودهای بیشتر در بازار سهام ایجاد نخواهد كرد.

صالح‌آبادی گفت: دستورالعمل مربوطه، تحت عنوان 'دستورالعمل اجرایی عرضه اختیار فروش تبعی برای سهام شركت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران' آماده شده و با توجه به فراهم شدن بسترهای فنی موردنیاز برای اجرای این طرح، طرح مذكور از هفته آینده در بورس اجرایی خواهد شد.

یاد آور می شود: پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه بزودی دستورالعمل اجرایی عرضه اختیار فروش تبعی برای سهام شركت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران را منتشر خواهد كرد.

اقتصام**9141**1601





:: برچسب‌ها: طبیعت , تایوان ,
:: بازدید از این مطلب : 1879
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: